2011年10月11日火曜日

Rude&Rollingの僕のインタビューの和訳

Rude&Rollingの僕のインタビューですが、
たいした内容じゃないですが、自分の英語を自分で適当に和訳しました。
Octane&DLRやForeign Conceptはちゃんと丁寧に答えているのに
僕適当だなー。。。。

でもちゃんと日本のシーンについて一番言いたかったことを言えたのでよかったです。


Heavy 1, aka Hironao Kawabata, has built a name for himself in the UK drum & bass scene all the way from Japan. Over here he’s well admired for his production, but you could say a bit of a dark horse – no one knows all that much about him. He got into producing at 17 and now he’s involved with well established Human Elements, and releasing music on Rubik Records and Samurai. His tune ‘Millers’ was also featured on DJ Marky’s Fabric Live 55.

へびわんこと川端宏直は、はるばる日本からUKドラムンベースシーン全体に、彼自身の存在を築いてきました。
彼のプロダクションはいい感じに賞賛され、彼はドラムンベースシーンのダークフォースですと、こっからだったら簡単に言えるけれども、実際誰も彼のことについてよく知らないでしょ?

彼は17歳ぐらいから楽曲制作を始めて、今や確固たる地位を築き上げたHuman Elementsにも所属してるし、Rubik RecordsやSamurai Musicとかからリリースしてるよ。そして彼の曲 MillersもまたDJ MarkyのFabric Liveにフューチャーされている。

Q:
You have been working with labels and producers from around the world, such as Samauri Records from New Zealand and Calculon from the US. How did this come about? Were you approached by them or was the work born out of existing relationships?

Q:
あなたは、世界中のレーベルやプロデューサー達と一緒に働いていますね、たとえばニュージーランドのSamurai MusicやアメリカのRubik Recordsとか。どうやってそういう関係を築いたの?


A:
It is quite simple. I was doing own night when i was 20 years old, through which I brought new school producers such as Icicle, Lenzman, SpectraSoul to Japan. So i had some connections to Dutch producers. DJ Presha (Samurai Music) ramdomly hit me up on AIM though Nymfo and Calculon was interested in my tune ‘Specium’ to be signed with Vampire Records (two years ago) and he hit me up on AIM as well. Obviously the internet has helped me.

A:
簡単っす。20歳ぐらいのときLenzmanやIcicleやSpectraSoulとかを日本に呼んでパーティーやってたっす。
そのときにオランダのアーティストと強いつながりをもったんです。
彼らが僕の作品を色んな人に紹介してくれたんです。特にNymfoには世話になった。
Rubik RecordsはVampire Recordsと2年前ぐらいにサインした僕の曲Speciumがやばいって言ってAIMで話しかけてきたのがきっかけっす。インターネット世代っすね。

Q:
How would you describe your particular sound?

Q:
あなたの音を説明して



A:
Absolutely influenced by Techno, Tech House , and old Headz and Hardware, Moving Shadow, GLR and more.


A:
テクノやテックハウス、古いメタルヘッズとかRenegade Hardware, Moving ShadowとかGood Lookingに影響受けてる音っす。

Q:
Can you give any tips for your style of production?

Q:
あなたなの曲作りのコツを教えて



A:
I’m trying three or four bass riff into a tune .

A:
一曲に違うベース音を3、4個いれることっすかね

Q:
Notable artists who also come from Japan are Makoto and Ena. What is the drum and bass scene like in Japan? Is this where your musical influences come from?

Q:
ご存知の通り、Ena,Makotoは日本のアーティストで有名っす。日本のシーンはどうですか?あなたの音楽的影響はどこからくるの?


A:
In fact the Japanese drum & bass scene seems to be smaller from year to year itself. But really it’s developing slowly but surely. You know, because there are some producers making good music at the moment such as Makoto, Ena, Velocity and Quantrek and so on. I think Japanese artists have to develop their own scene themselves. Now I think we’ll start to move forward slowly and start to have our own networks.

A:
実際日本のドラムンベースシーンは年々小さくなっているような気がする。でもちょっとずつそれがかわり始めていると思うっす。
なぜなら、まことさんは10年前から圧倒的でしたけど、さらに最近は、えなさん、べろさん、QTRKとか世界水準のめっちゃいいアーティストが日本から出てきているっす。それが今までなかったし。完全にUKの音楽だけど、本来自分の国のシーンは自分の国のアーティストが発展させるのが健全だと思うっす。だから日本のドラムンベースシーンはこれから絶対よくなると思うっす。

Q:
What are you working on at the moment?

Q:
今なにを制作してる?


A:
Now I am working on my full length CD album and this sampler 12′ from Rubik Records. It is my bass music journey from 130BPM to 174BPM. The tunes are finished and I hope it will be released end of this year.

A:
Rubik Recordsからアルバム出すっす。それの作業今やってます。

Q:
Can we catch you in the UK any time soon?

Q:
UKであなたを見れる日は近いっすか?


A:
I hope so!

A:
そうしたいっす。


___________

ということで途中割愛色々しましたが、こんな感じです。

詳しくはRude & Rolling の本家のサイトで…

http://rudeandrolling.wordpress.com/2011/10/10/interview-heavy1/


へびわん

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